Praia Shopping (Natal)

Jag kan med nöje tala om att jag inte lagt av med modekollen här ner ifrån.

Det brasilianska modet har jag nu stenkoll på, allt från smink, accesoarer till kläder.

Det är verkligen synd att modet här nere är så dyrt, med tanke på hur liten del det är av befolkningen som har råd. Visst alla är inte intresserade av det men det finns många godbitar.


Jag var på ett ställe som heter Praia Shopping, där fanns det en hel del.


I en GUCCI butik hittade jag en underbart söt väska, veekend bag, tattoo heart collection.

Den var inte bara otroligt snygg utan när du köper den går 25% Till UNICEF.

Collectionen Finns i butik mellan november till januari 2009. Håll utkik efter den i kataloger

hemma i sverige, Rihanna är den stolta modellen.


När jag ändå talar om GUCCI måste jag bara säga att jag inte fattar rejen med deras nya parfymer. Dom luktar verkligen inte gott, eller ? Så det blir ingen GUCCI by gucci för min del alltså.

* Med denna text menar jag personligen, som alla vet får man tycka vad man vill. Älskar du doften köp den, bär den och njut av den.


Här nere är tjejerna galna i klackskor och i vilken skobutik du än kliver in i finns det milslånga hyllor med klackskor. Jag har själv beställt ett par till balen, toppen då ingen hemma garanterat kommer att ha lika dana.

Det finns alt från strassprydda till strandvänliga pumps.

Längst in i butiken, inglasade, fanns ett par läder stilettklackar by Christian Louboutin, jag förstår mycket väl att dom var inglasade då priset låg på hela 1.100 reais vilket motsvarar 4.400 skr.


Tillhör du den lilla delen av sveriges befolkning med stora bröst. Jag gick förbi en underklädsaffär, riktigt snygga bh´ar. Själv köpte jag en underbar korallrosa med et smycke i mitten, satt jätte bra. Det är verkligen inte ofta man hittar en som sitter bra, men denna satt som sydd efter mig. I butiken fanns det enda upp till J-kupor. Jag nöjde mig med D.


Läppstift som sitter bra i solen och som skyddar dina läpar mot uv stråling är hett. Jag vet inte exakt vad märket heter men de finns att köpa i de flesta väsorterade makeupstories.

Helst skall färgen vara s hudnära som möljigt. På kvällen är en diskretare ton välkommen.


Till smycken, billigt billigt och billigt. Hittade ett par underbara strassörhängen för 15 reais ( ca 21:- ) Men det fick bli ett silvrigt armband med detaljer på.

More is less, jag älskar det. Jag såg det direkt när jag tittade i genom skyltfönstret.

Det blev mitt för 48, 95 reais ( ca 200 :- ). Jag vet att jag har så det räcker och blir över men ett armband till kan väl aldrig skada.
tyvärr kan jag inte lägga ut bild på det, internet är inte 100% än, men så fort det går lägger jag ut bilder på allt jag bloggat om idag.


Längtar tills jag kommer hem och får sätta tänderna i julrean, Göteborg får det bli, eller kanske sthlm ?




Idag den 21/12 var det 2 månader sedan du lämnade oss mamma. R.I.P.
natten till idag var något av den jobbigaste på länge.
saknar dig mamma.
hemlängtan


OBS.

En annan sak som är på väg att slå igenom är den lilla gråa, en klänning i skiftande grått så som silver, blyerts eller helt enkelt bara grått. Riktigt fina klänningar hittade jag i Fashion do Moda.

Jag fick ett tips av butiksföreståndarinnan : besök www.LittlewoodsDirect.com

här finns många av deras modeller på klänningar m.m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0