Beauty tips. Farväl vintern välkommen vår.

FRÅN TOPP TILL TÅ.

Vill du få ett prefekt "modellplut" på dina läppar
Antagligen svarade du ja på detta
Här nedan följer du bara helt enkelt de tre välformulerade punkterna, så kan du stolt visa upp dig med ett fantastiskt plut.

1.   Applicera ett skyddande och mjukgörande läppbalsam innan du börjar applicera läppstift. Bit sedan av på lite papper,
för att få ett matt utgångsläge. Väl återfuktade läppar får stiftet att hålla längre och desutom ser det vackrare ut.

2.   Att först använda en läppenna garanterar längre hållbarhet på stiftet- le innan du målar för att lättare kunna definiera läppkonturerna. Idag finns det även produkter som är en korsning mellan penna och tift som skapar fina linjer och ger en djup färg.

3.    För en naturlig look; börja från mitten av läppen och jobba dig utåt med stiftet.




Generande hårväxt ?
Eller de på benen kanske inte är så generande men väl å jobbigt när stubben poppar upp efter en natt.

Prova den nya Embrance Gilette ca 140 :- för 3.
Fembladig rakhyvel = närmare och slätare rakning som desutom är skonsamaer mot huden då du slipper slita med hyvlen på samma ställe.

Personligen så är det Weet hårborttagningscremé det som jag gillar allra bäst.
Det funkar och håller dessutom upp till en v om inte mer. 

Prova dig fram här i hårborttagnings djungeln, tillsist hittar man sin favorit.



Facial-Rehab.

Bra prudukter och fem steg får din hy att vakna upp ur vinterdvalan.

1.   Börja med att ta bort alla spår av makeup; först kring ögon och läppar där du förmodlingen har mest, där kan du med fördel satsa på en mild remover på en fuktad bomullspad. Rengör därefter hela ansiktet med en lite effektivare produkt.

- en bra produkt här är helt enkelt en rengöringsservett. Simples kostar 55:-  och finns i pack.

2.     Massera ut en klick peelingcreme på ditt fuktiga ansikte. Kör med cirkel formade rörelser i ett par minuter innan du sköljer av både cremen och alla döda hudceller som följer med, något som genast gör din hy fräschare och klarare.
Tänk på att undvika det känsliga ögonområdet helt när du peelar dig.

3.    Applicera en mask särskillt anpassad för din hudtyp.  Ett bra tips är att skaffa en hög med olika engångsmasker. Är din hud torr just denna dagen måste du ha något fuktande, eller känns huden fet då behövs en rengörande variant.

4.    För att få bort alla rester samt neutralisera hudens ph-värde bör du använda ett milt men rengörande anskitsvatten som du stryker över ansiktet med en bomullspad.


5.   Avsluta med massvis av fukt-  I synnerhet innan du går och lägger dig. Klappa gärna in ett fukt och energigivande serum medan huden fortfarande är fuktig efter ansiktsvattnet. Använd också en rik creme och eventuellt ögoncreme.




Ta hand om huden väl.

Tillhör du gruppen med acne finns ett bra tips.
Det bästa är inte att torka ut huden , som många tror hjälper, problemet med det är då  att huden producerar mer fett för att ta igen det som den fölorat under sin uttorkning.
Prova istället att fukta dig hud så mycket som möjligt det hjälper.
Skulle inte detta hjälpa finns det receptbelagda mediciner för just detta ändåmålet, både för utvärtes och invärtes bruk.

Lycka till med en fin hy lagom till vårens första solstrålar.
Gör även om en rejäl rengöring av din hud innan  sommaren.

Kommentarer
Postat av: sara Evertsson

Jag gillar din blogg, hittade den idag och har läst allt. Gillar din attityd ch att du står för vad du tycker. Du verkar ha en helskön egen modern stil. Kan du inte skriva mer om den.Lägg ut fler länkar och mer bilder.



Jag kommer att ha din blogg som startida, du förgyllde min dag idag, keep it up girl.

Sara, din nya bevakare.

2009-02-15 @ 19:36:23
Postat av: Solo chic.

Ja du malin, din blogg tilltalar mig då och då.

Gillar verkligen det du köper, fin fina grejer.

Och blandningen av ditt liv, mode och shopping gillar jag. Spänningen att få följa dig å Ramus, och Linnea där det verkar gå hett till, jag se fram emot en upplösning eller en fortättning pp detta drama.



Skall genast testa det med läppstiftet där, fest ikväll och killen jag gillar skall få se på modellplut. tack för en bra blogg.

2009-02-15 @ 19:39:11
Postat av: Slaven i pumps

Tala om vart ifrån du får alla dina ideér till shopping. Är så nyfiken.



Vi har samma stil du och jag, funderar själv på att börja blogga, vi kommer dock att bli konkurrenter men tills dess vill jag bara tala om att jag älskar din blogg.



Den där Linnea Fridh, ja har tittat lite på vad hon skrivit i sina komentarer. lite roligt att hon skriver om samma koment 2 ggr för mer effekt, det e ju nåt som inte stämmer där. Och sen e det ju lite såhär osckå att i en klass kan man hitta på allt möjligt, tänk typ att jag skulle gått i din klass. Jag är nu du och nån tycker illa om mig, ofta inte den som ogillar säger taskiga saker, som ehller inte behöver vara sanna, så linnea Fridh jag tycker du borde kolla upp hur mycket skit som egentligen e skit. Som Malin skrev hon talar fakta. Tycker du att det e skit om man pratar om sånt som e sant ??



Jag tycker det är dålig stil även om jag inte känner nån av er. Men Malin gör rätt i att stå på sig tills det är bevisat att hon snackat kit och det är det inte föns de som själva utsatts för skitsnacket talar om vad de hört, annars snackar du med skit.

2009-02-15 @ 19:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0