Fredag kväll - det var inte igår man såg dig Jimmy.

Hemma dag idag trotts allt, insåg hur mycket plugg jag hade och fick ägna mig åt det.

Tog mig ett välförtjänt bad med massa skumm.

Sen bestämde jag mig för att gå på en långrunda med Kenzie. Gick ner till Statoil och köpte en Ramlösa och Frukt ???
Några tidningar med. Så när jag står i kön kommer Jimmy in, Jimmy, ja han med krullet. Det var inte igår. Jag blängde på honom med tanke på vad som hände mellan oss, men sen slog det mig att det ta mig fan e dags att släppa det nu, till sommaren är det 2 år sen.

Skämms ju över att jag betedde mig så idag. Även om han inte skulle vilja prata igen så e det värt ett försök.
Nästa gång skall jag ta mig i kragen å säga hej !



Fashion day = Friday.

Ett måste nu är en jeans jacka, visserligen är det lite för kallt än men det spelar ingen roll, lägg den i väskan eller ha den under jackan, för detta är vårens nyckelplagg. Midjekort i Ljus färg.

Även minikavajen är hett. det spelar ingen roll vilken färg och den kan du styla med hjälp av ett sjal och ett par snygga handskar, kanske ett par längre.

Kjolen : ett toppen plagg att ha på festen eller till vardags. det får gärna vara lite vidd på den.

Har ett tips på en hemsida : www.redheofsweden.se
där finns bla : Malene Birger, Dagmar & Odd Molly.


Korsetter och andra underkläder, kanske till en natt med killen med stort K eller bara för att känna sig fin i : www.korsetten.se



Stora halsband, gigantiska örhängen och klumpiga armband , ja där har vi vårens accessoartrender ut om man går på de internationella designernas senaste visningar.

Smycken finns bla på : www.lyxxa.se

Klorblekta stuprörs jeans, slitna. Ett måste till våren.

Även overallen blir trendig igen, gärna den med korta ben.



Trenderna från 1-34.

Nedan listar jag allt som kommer att bli inne till våren.



  1. Fransarna, på kläder väskor och skor, dom är här för att stanna ett tag till.
  2. Klorblekta jeans, matcha med boots, converse, stövlar eller pumps.
  3. magtröjan, men tillhör du de som inte vill visa huden så, så fungerar det med ett linne under, dessutom är det snyggt.
  4. Stora accessoarer.
  5. Ena Axeln bar,sexigt och elegant på samma gång.
  6. haremsbyxan, okej att ha hemma men vågar du ha de ute. jag hade mina förra sommaren helt okej !
  7. Paljetter. klänningar, shorts, leggins ja allt, nu slår den till, paljett trenden.
  8. metallic .
  9. Färg, Orange, lila, rosa och grått. Pasteller = vår.
  10. Exotiska skinn. Material på väskor och plånböcker är allt från krokodil till orm. det djur inspirerade modet håller i sig även denna säsong. Men givetvis är det fejk skinn som gäller.
  11. Broderat och virkat. Folkloreinspirerat.Blommor, broderier fransar och bohemiska mönster är det som gäller.
  12. Skräddar sytt.Trenchcoat eller nån annan typ av jacka är ett måste i vår. Viktigt är att det ser välskräddat ut.
  13. pasteller. Olika färger av rosa, aprikos, blått och lila.
  14. marint mode. randiga toppar, kjol och jeans jacka.
  15. jeans jacka. Lite kortare och tajt.
  16. Broscher. Hotta upp din kavaj eller jacka. Excentriska.
  17. Stora handväskor. Nu skall väskorna vara stora, OM DU SOM JAG HAR MASSA SAKER DU VILL HA MED MEN DE INTE FÅR PLATS- då har du kommit till heaven!
  18. Blommigt .
  19. Nitar : ett bälte till den svarta klänningen eller till den blommiga gör det hela lite mer rockigt.
  20. Chinos, åter igen.Beiga, mörk blå eller kanske grått.
  21. Skira romantiska plagg. Ljusa färger.
  22. Volanger.Blusar med krås.
  23. Skinnklänning ?? ! vet inte det ja, kanske för nån av er därute ?
  24. Unisexplagg tack.
  25. Peeptoe : Höga klackar, och hål framtill för dina tår, måla naglarna i nån fin nyans.
  26. Guld detaljer, smycken och annat
  27. Rosetter .
  28. Grönt blått och korall, har nyligen köpt ett armband i havsgrönt , bild längst ner.
  29. Prickar, de gäller samma som med ränderna.
  30. Klackar, lite annorlunda.
  31. Korta shorts.
  32. Arméinspirerat.

Armbandet som jag tidigare nämt







Min Tiger of Sweden väska, som sagt gigantiska väskor är inne Vår och ja får plats med allt.
1.999:- har kostat 3.999 :-




Fin fin är den.

Ur och Penn.

Nytt halsband.



- Nitarmband, kommer slå i vår igen, detta köpte jag i veckan.


Min Underbara lilla ring som jag köpte för några dagar sedan.



 MIn senaste BH. Suuper skön färg dessutom. H&M.




Min nya kofta, köpt på CARLINGS i Varberg. 399:-
Underbar att ha nu när det är lite såkyligt och framåt vårkanten, under en dunväst eller bara som den är.

- Nu till veckan skall det ut och letas billiga vårfynd, för att vara först är viktigt. För att kunna sätta en egen touch på modet måste man våga. Så köp det du vill ha, gör det till ditt egna. För mig handlar mode om en egen stil och helt enkelt att våga vara först. Att sticka ut kan vara kul. 

Tack för de kommentarer jag har fått, så kul att se, vill ha fler. 
Det är ju ni läsare som får mig att fortsätta blogga, utan er blir ju det jag skriver bara ord utan mening.
Så tusen tack !

 
Så vill jag passa på att önska alla en riktigt


// MALIN A 09.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0