Måndag 5/1 morgon 07.34

Ojojoj.
Vaknade nyss och kunde knappt andas genom näsan. Huvudet känns tungt och världen snurrar.
Så var Malin Almquist på väg att bli förkyld igen. ( inte igen snälla ) .

Men vad tusan, det hindrar inte mig från att åka in till stan en vända, måste se om jag kan hitta nåt fint till skolstarten.  Och jag kan verkligen inte bli sjuk nu, på fredag skall vi ju ut.

Så en rejäl kopp te, en c-vitamin drink och med en frukt skall jag starta dagen, hoppas att det hjälper.



Dagens ord : Jag vill inte finna mig i att någon drar mig till paradiset vid öronen.

* någon som hängde med, inte jag iaf. Det tåls att tänka på.


Som lite på beställning skall jag lägga ut ännu ett horoskop.OXEN   står på tur idag.
men innan dess skall jag äta frukost och vakna till. Ta en panodil och sen kör vi.





Lyckan har blivit min vän


Jag följer fotspåren in i mörkret.
Följer den tysta rösten.
Följer den kalla vinden.
Vinden viskar i mina öron.
Den tysta rösten får mig att rysa.
Jag kommer mer och mer in i mörkret.
Mörkret gör mig rädd, jag vill springa.
Jag är fast, fast i den kalla mörka natten.
Jag kan inte, jag kan inte.
Rösten tystnar och viskar i mitt öra. Spring.
Jag e fast. Vinden tystnar.


Jag ställer mig upp, tittar runt och ser mörker.
Känner mig instängd, känner mig ensam.
I ljusets klarhet ser jag en hand. Jag sträcker mig och möter den underbara känslan.
Jag känner trygghet.
Känslan är obeskrivlig, ja flyger ovan moln.
Känslan heter lycka.
Lycka.


-------------------------------------------------------------------------------------♥

Näh, nu får det vara nog halsen behöver sitt te, bara att köra igång. Chai te ?

Recept :

Ingredienser


2 stora glas

5 dl vatten
1 bit färsk eller torkad ingefära   
1 kanelstång
10 kardemummakärnor
3 - 4 tsk svart te
2 dl varm mjölk


Gör så här


Sjud vatten och kryddor i en kastrull med lock ca 5 min. Tillsätt teet och låt dra ca 5 min. Sila teet, vispa den varma mjölken till skum och häll i.






// Malin  A. 09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0