Redo för skolan ?

Jag vet inte det ja. Jag lyckades till sist somna om, för en timme.

Ställde mig i duchen direkt, så underbart skönt att bara låta vattnet skölja över en.

Jag har stora förväntningar på Sj detta året, skall jag behöva stämma dom till sist.
Jag har kvar anteckningarna från 07-08 så skärpning SJ !

Öresundståget, mellan fjärås och åsa.

Jag har faktiskt lite ont i magen idag. Vet inte varför. Men det struntar jag i , en ipren och frukost så får man ju hoppas att det går över.




Jag kan inte tro att det är sant !! Tittade just ut genom mitt fönster och DET SNÖAR. Äntligen får jag min vinter !




Dagens outfit.

- jacka från Gina tricot
- leggins från Gina
- klänning Rut m.fl.

- armband från brasilien

-Örhängen Glitter.



MOT SKOLAN.


// Malin A




Helt okej dag i skolan. Kände att jag var rejält trött.

Håltimman spenderade Madde och jag på Gallerian och på stan.
helt okej.

Köpte en sallad till lunch, älskar verkligen salladen dom har mitt i mot skolan.


När skolan slutade hade jag lite tid över innan tåget skulle gå så jag gick och shoppade.





ÄNTLIGEN . hittade jag dom, bootsen. 499 :- på din sko.


Köpte en sjal med på H&M.

När jag väl satt på tåget sonade jag, vaknade till direkt när det stannade i Kungsbacka, hann inte ens få på mig jackan.
Tog ut en hundring, och köpte en Ramlösa. Av vem... Jo Rasmus.

Förlåt mig om jag inte va så pratglad idag, var jätte trött och ville bara hem.

Pratade med bästisen hela vägen hem , mys pys, har saknat henne.



Kramp, Kramp,Krapm Jävla Reumatism !!

Kan man göra något åt det ?
Kommer alltid i höger arm, går ut från armbågen och fingrarna sen ut i ryggen.

Man blir på dåligt humör och inget känns kul.

Hoppas ni har förståelse med det, för det gör verkligen ont.

För att ni skall få en liten inblick i vad det är jag har har jag kopierat lite fakta från google. samt http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=1965&a=3721&l=sv

De båda övriga sjukdomsgrupperna polyartrit och oligoartrit är ungefär lika stora. Polyartrit påminner mest om vuxnas ledgångsreumatism med såväl symmetrisk småledsartrit som inflammation i ett flertal stora leder. Till symtomen hör en invalidiserande trötthet, aptitlöshet, stelhet och svåra problem med tillväxten

- Oligoartrit har generellt en bättre prognos eftersom färre än fem av kroppens leder är inflammerade. Här finns dock en undergrupp där sjukdomen går vidare mot en mer utvidgad artritbild, som kan utvecklas flera år efter det primära insjuknandet.


De flesta barnreumatiker insjuknar antingen i förskoleåldern eller i tonåren. Generellt har barnreumatism en bättre prognos än vuxnas ledgångsreumatism; hälften av barnen har ett sjukdomsförlopp som understiger tio år.


- Min hand svullnar upp och kramperna kan komma när som, vanligt nu när det är kallt.
Jag vägrar låte det hindra mig fårn att göra saker, men ibland får man se sig besegrad.



Reumatism, inget att leka med.
Bara jag får lagt armen i varmt vatten kan det hjälpa.
Oftast blir det bättre när jag fått på mina stöd.

Folk frågar alltid vad jag gjort, jag är öppen med det, men hade jag kunnat slippa det hade jag gjort det.
Är väldigt begränsad när kramperna slår till.

Nu vet ni hur det ligger till, var inte rädda att fråga om ni undrar över något, som behandlingar eller annat.
Någon mer som kanske har reumatism ?





http://www.youtube.com/watch?v=w9KnuJZkBjg


Älskar den låten, repeat hemma hos mig. Man blir verkligen pepp av den.

Bästa festlåten på länge.

Dj Guru josh Project - Infinity 2008.

Kommentarer
Postat av: Jesper

Angående reumatismen så klaga inte så jävla mycke, min morsa har haft reumatism sedan hon va 15 år, dvs mer än halva sitt liv. Tråkigt att du har det, men du har en MYCKET mild reumatism. min mamma har 4 olika reumatiska sjukdomar.



2009-01-08 @ 19:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0