Från ansiktsvatten till slutprodukt =)

Detta är vad jag gjort nu på morgonen, smink steg för steg.

  1 : Tvätta rent ansiktet ordentligt, då fäster sminket bättre. Loréal använder jag mig av. Om du behöver smörj gärna in med en ansiktscremé.

 2: dutta ut din foundation så du vet precis vart du behöver den mer. "smörj" sedan in den i cirkelrörelser. näsan sist.  Var noga med att hålla bort håret.

 3 : Bortsa sedan dina ögonbryn till den form du önskar. Om det behövs kan du anväda ögonbrynsgele. ser ut precis som mascara fast genomskinlig.

 4 : Rouge...Tänk på att om du har mörkare hy är det snyggast med en brun rouge. Men om du vill ha rosenröda passar en rosa lika bra oavsett. Jag valde det för att matcha med min klänning. Lägg på kinden precis under ögat och även här i en crirklande rörelse.



5 : Mascara.

 6 : Ögonskugga eller eyedust eller vad du nu väljer. Jag valde en guldig eyedust. målar längs med fransarna, det sista som blir kvar på borsten som jag använder till detta tar jag längs med ögongloben.



 7 : Läpparna. Många kanske inte föredrar läppstift eller så men idag skall det firas så jag tog mitt Dior läppstift passar fin fint till klänningen. Under rubriken till vänster det vill säga i menyn som hete Smink... har jag ett tidigare inlägg om hur man skall måla beroende på vilken typ av läppar man har.



Här är resultatet !
Nästa gång blir det sotade ögon. En klar favorit =)

Ha en toppen dag för det skall jag ha =)
Puss


OOOoh, hittade ett youtube klipp med hur man kan göra, upp till er om det är bra eller inte, se och lär.

Tänk verkligen på att man inte behöver följa dessa knep för att få bra läppar, man väljer ju helt klart själv vad snyggt är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0