Åh herre..En bra fest med ett dåligt slut.. det gick bara utför, men sen vände det !

Jag såg precis att jag var inne och bloggade från festen, vilket inte var så lyckat så nu skall jag berätta allt från början till slut.



Malin ringer på morgonen och talar om att hon inte kunde hänga med till Jönköping för att hon var sjuk, där ser man.
Lite besviken blev jag allt men Danne hängde på ändå och vid 12 satt vi på tåget till Falköping.

Satt i världens mysigaste Cupé !
Drack varsin öl och åt godis, så blir det ju som det blir när Malin ( jag ) skall dra i sig en 60cl på 1h... de första 40 smuttar jag bara sen gäller det att tömma innan man skall gå av tåget.

Sagt och gjort.
Ner slank det och senvar det ju som det var i hjärnkontoret.

Vi bytte tåg i Falköping, Mattias ( han som skulle ha festen, och en vän till mig ) smsade och sa att mitt X ( fredrik) kulle hoppa på samma tåg som oss.
- Kolla om du ser han, säger Danne.
Ah men visst, där sitter ja med näsan mot rutan, och tåget stanna precis vid honom, KLOCKRENT !

Vi hoppar av i Bankeryd. Smög bakom Fidde, så kom Matte, han körde oss hem till honom där det redan var folk...
En punkare ( ?? ) vid namn... vet inte, minns bara smeknamnet Spanky.. Jag tyckte han såg lite läskig ut i början, men vi prata lite så blev det bra till sist :D

Vi började med att ställa iordning allt, fixa med högtalare och sen handlade vi chips å sånt.

Sen tittade vi på HV71 Matchen, sikken höjdare.
7-0 !

Sen slog kl 5 och Emil var redan full, det börjar ju bra säger Danne, och dricker han med !
Sen kom det mer å mer folk.

Det tog ett tag innan allt kom igång, men jisses kl var bara 5.
Men folk kom det.

Helt underbart, Danne mådde lite illa så vi gick ner, där av det förra blogginl.

Sen skaka vi hand och festade på vårat vis, Bra det gick och sen var ja helt vilse med.
Vi satt i mattias rum, hittade en skål med chips och åt som bara den.
Så kommer den  lite väl påverkade Pontus in, har aldrig sett en sån full kille innan.
Han föll ner för trappan.

Efter ett tag flyttade ja å Danne ner igen, tända ljus å varsinn öl och chips.
Helt galet, sen ropar nån att hatthyllan åkt ner igen.

Upp far alla för att kolla och det såg inte bra ut. Som tur var, vart Carl nykter och han går bygg med vilket visade sig användbart senare under kvällen.

Men han spacklade och målade och skruvade så var det så gott som klart. Syntes inget alls.

Så gick det ett tag och så var det kört, det kom  in människor som int enes var bjudna. Saker började försvinna, men det visste vi inte då så , Carl, Pson-pettsson , jag, Danne och mattias skulle beställa pizza, bara det att matte tänkt ta bilen !

Helt galet ! Vi höll på ett tag innan det löste sig med nyckeln, så bar det upp mot pizzerian.
Så himla gott med en pizza, så skall man sätta sig ner å njuta så ringer nån och säger att Polisen är på väg.

Tillbaka går jag, Danne och Matte.

Då får man höra att alla misstänker oss för att ha snott saker, bara för att vi inte bor där. Arg som fan blev jag för att bli anklagad för nåt sånt. Så kommer en tyken kort jävla kille å kaxar. Jag försökte hålla mig lugn, det bästa var ju ändå att vi gick tillbaka. För om vi tatt nåt varför skulle vi kommit tillbaka, när vi visste att polisen skulle komma.

Nästa gång dom anklagar någon för nåt skall dom passa sig för att anklaga mig å Danne igen !!

Men alla försvann å festen dog redan vid 10, visst vi hade vart igång sen 4 vissa tidigare men ändå.

Så först nu hade man tid att kolla över saker  å ting, det var två hål i en dörr, ett i en annan, högtalare å förstärkare hade brunnit av, och ja massor, så mitt i natten sätter Carl igång å spaklar XD

Toppen kille, han spaklade igen de  hålen och försökte fixa allt annat.
Kl 12 satt Jag, Matte, Spanky, Pson-pettsson och Carl i köket, Danne låg och sov sedan 11.
Vi hade fått iordning det mesta i  huset.

Så kom emil, helt mörbultad efter nåt bråk lite längre ner i omr.
Han putte som var så full hade blivit nerslagen och så så han hade gått emellan !.
Spanky fixade nudalr å så te emil, sen somnade han.

Som en liten bebis ;D






Vi satt kvar i köket ett bra tag, sen var det rakt ner i soffan som gällde, Den dära Pson-pettsson ( han fick det namnet av mig ( Patrik pettersson ) han kom aldrig iväg hem. Tillsist åkte han, och vi satt i prata vi som var vakna.



Carl som är den längsta kröp ihop i en lite fotölj, matte å Spankis med, medans jag som verkligen är den kortaste av dom låg i soffan, med täcke och kudde ( Toppen ) - fördelen med att vara den enda tjejen kvar ;D

zzzzz.


Så sov vi till 9 kanske, sen var det bara att börja om på nytt .

Skrubba trappan å måla alla spacklade dörrar å så fixa disken. Tyckte det gick bra.
Vi samlade ihop varenda burk och insåg rätt snabbt att det fyllde en hel svart sopsäck.

Danne å jag drog oss vid 11 tiden, gick till Konsum och köpte lite frukost.
Sen tog vi 12 tåger och jag var la hemma i Onsala igen vid halv 4 . Om inte danne med hade bott här ute och jag hade fått sitta själv på bussen hade jag dött !

Men det har vart en toppen helg.

Festen började bra...  sen kom en katastrof... men det hela slutade mysigt med kökssnack :D
Hoppas det blir fest igen !
Jag kommer och då skall inget gå sönder igen !


Nu har jag packat upp, vart ute med Kenzie och handlat så nu skall jag vila lite.

// Over and out peace Love Malin från Jönköping...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0